Keluarga mangsa tragedi Lembah Maksina dapat perhatian TPM

Keluarga mangsa tragedi Lembah Maksina dapat perhatian TPM

LAHAD DATU: Nasib keluarga mangsa tragedi kepala air Lembah Mak Sina mendapat perhatian daripada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Setiausaha Politik Menteri Kemajuan Desa dan Wilayah, Datuk Mohd Razlan Rafii sekaligus mewakili Timbalan Perdana Menteri dan rombongan telah menziarahi dan menyampaikan sumbangan kepada balu, mangsa kepala air Lembah Mak Sina, Rahimah Raman yang juga merupakan Pengerusi Tetap Wanita UMNO Lahad Datu di kediaman mereka di Kampung Batu 2 Lahad Datu semalam.

“Kita menziarahi seorang balu yang kehilangan suami, beliau adalah guide tour guide bila saya tanya memang sering kali bawa tourist ke tempat peranginan ini, tetapi nasib malang pada ketika mereka pergi itu nak balik dah pukul 4 petang nak balik tu ada kepala air datanglah melibatkan kehilangan tiga nyawa.

“Doakan agar mangsa-mangsa semua dapat ditempatkan di tempat yang bersama dengan para anbia, dia ini juga sebenarnya adalah pengerusi tetap wanita UMNO bahagian ini adalah satu peristiwa yang menyentuh hatilah bagi pihak UMNO dan juga bagi kepimpinan kita di sini saya doakan dan saya nasihatkan agar semua yang nak beriadah ini agar tengok kepada cuacalah sekarang cuaca memang tak menentu bila hujan tu memang banyak.” ujarnya.

Dalam pada itu Razlan juga menyampaikan sumbangan kepada dua lagi keluarga mangsa lain di Kampung Burung dan Kampung Jawa termasuk mangsa kebakaran di Kampung Tamoi Lahad Datu.

Hadir sama Ketua UMNO Bahagian Lahad Datu, Sharif Musa Sharif Mabul.

Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|