Salah faham punca pergaduhan di gelanggang futsal

Salah faham punca pergaduhan di gelanggang futsal

Penampang: Salah faham dikenal pasti menjadi punca utama pergaduhan yang dilaporkan berlaku di gelanggang futsal di Putatan, di sini, semalam.

Kejadian yang turut tular di media sosial berkenaan difahamkan membabitkan pemain dan penyokong.

Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Mohd Haris Ibrahim

Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Mohd Haris Ibrahim berkata, pihaknya sudah menerima laporan daripada salah seorang mangsa yang terbabit.

Katanya, pihaknya turut mengesan rakaman yang tular di media sosial dan aplikasi WhatsApp untuk membantu siasatan lanjut.

Video pergaduhan yang berlaku di sebuah gelanggang futsal di Ketiau, Putatan viral di media sosial sejak semalam.

“Satu kertas siasatan polis sudah dibuka mengikut Seksyen 147 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya.

“Polis kini sedang menjalankan siasatan untuk mengesan suspek-suspek yang terbabit dalam insiden berkenaan,” katanya dalam kenyataan media yang dikeluarkan, hari ini.

Sehubungan itu, Mohd Haris menasihati orang ramai supaya tidak menyebarkan spekulasi dan berita tidak sahih yang boleh mendatangkan kegusaran masyarakat.

Katanya, ia juga bagi memberi ruang kepada polis untuk menjalankan siasatan lanjut.

Dalam kejadian 9.30 malam tadi, video berdurasi 26 saat itu tular dipercayai dirakam oleh penyokong yang hadir di gelanggang futsal berkenaan.

Insiden pergaduhan berkenaan turut memaparkan seorang remaja lelaki dipukul menggunakan topi keledar hingga terbaring sebelum ditumbuk dan dipijak.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|