Empat lelaki disyaki edar dadah diberkas

Empat lelaki disyaki edar dadah diberkas

Papar: Usaha berterusan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Papar dalam mengatasi aktiviti jenayah penyalahgunaan dadah se犀利士 kali lagi berhasil dengan penahanan empat lelaki disyaki penggedar dadah.

Semua lelaki berusia 30 hingga 40-an itu ditahan dalam operasi dijalankan Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik (BSJN) IPD Papar di kawasan Bongawan, di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Papar, Deputi Superintendam Batholomew Ak Umpit berkata, hasil siasatan awal, pihaknya berjaya mengesan kegiatan semua suspek yang terbabit dengan aktiviti pengedaran dadah.

Katanya, ketika ditahan, polis turut berjaya merampas beberapa paket plastik berisi ketulan hablur jernih dipercayai dadah jenis syabu seberat 77.72 gram

“Semua suspek terus ditahan dan dibawa balik ke IPD Papar untuk tindakan selanjutnya dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 dan Seksyen 39A (1) akta yang sama.

“Hasil ujian saringan air kencing yang dijalankan terhadap semua suspek turut didapati positif dadah jenis methamphetamine dan amphetamine,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Batholomew berkata, kejayaan tangkapan ini adalah usaha polis dalam mengatasi masalah penyalahgunaan dadah di daerah Papar.

Katanya, ia juga sebagai salah satu langkah terbaik dalam mencegah sebarang aktiviti jenayah di daerah Papar.

“Orang ramai juga dinasihatkan untuk menyalurkan sebarang maklumat berkaitan dadah dan jenayah di daerah ini kepada pihak polis atau IPD Papar khususnya untuk tindakan segera,” katanya.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|