Pemain muda diminta untuk terus kekal konsisten – Kim Swee

Pemain muda diminta untuk terus kekal konsisten – Kim Swee

Kota Kinabalu: Pemain muda Sabah FC yang diturunkan dalam beberapa perlawanan Liga Super sebelum ini diingatkan untuk terus kekal konsisten dalam setiap aksi perlawanan termasuk menentang Sarawak United FC di Stadium Likas, malam esok.

Ketua Jurulatih Sabah FC, Datuk Ong Kim Swee berkata, ini penting bagi memastikan pemain yang diturunkan akan mendapat tahap kecerdasan yang cukup baik.

“Saya berharap para pemain muda yang diturunkan akan terus kekal konsisten jika mereka diberikan peluang untuk bermain.

“Ini penting untuk kita mendapatkan pemain-pemain dalam tahap kecerdasan yang cukup baik di mana kita bermain dengan banyak perlawanan sebelum ini,” katanya dalam kenyataan, di sini, hari ini.

Kim Swee berkata, pada ketika ini beberapa pemain masih lagi mengalami kecederaan termasuk Gary Stephen Robbat, Stuart Wilkin dan Jackson De Souza yang belum pulih sepenuhnya.

Namun beliau akan melihat situasi dan keadaan pemain-pemain ini sebelum perlawanan menentang Sarawak United FC bermula.

Sementara itu, Kim Swee berkata, Mohd Amri Yahyah akan sentiasa dalam senarai pasukan berdasarkan kelebihan yang dimiliki pemain berpengalaman itu.

“Amri Yahyah akan sentiasa berada dalam senarai dan kita tahu kelebihan Amri, dan yang penting beliau terus menunjukkan prestasi yang baik jika diturunkan.

“Jika tidak diturunkan saya percaya Amri mampu menjalankan tugas dengan baik apabila kita memberi ruang kepada Amri untuk bermain pada bila-bila masa,” katanya.

Mengulas perlawanan menentang Sarawak United FC, Kim Swee berkata, meskipun pasukan yang dibimbing Ketua Jurulatih yang baharu, l S Balachandran itu tidak menunjukkan prestasi yang begitu baik ketika ini namun kemasukkan pengendali baharu itu membawa banyak perubahan kepada corak permainan yang ditunjukkan.

“Seperti mana perlawanan-perlawanan yang kita lalui sebelum ini semua pasukan adalah penting untuk kita berada pada tahap terbaik mencapai kejayaan.

“Tidak ada banyak perbezaan di antara apa yang ingin kita lakukan baik bermain dengan Sarawak, JDT atau pasukan mana sekalipun,” katanya.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|