Peluncur udara maut terhempas di cerun konkrit selepas turunkan penumpang

Peluncur udara maut terhempas di cerun konkrit selepas turunkan penumpang

Kota Kinabalu: Seorang peluncur udara (paragliding) maut selepas terhempas pada cerun konkrit akibat diterbangkan angin sejurus berjaya mendarat dan menurunkan seorang rakan peluncur (penumpang) yang terbang bersamanya.

Dalam kejadian di kawasan Projek Lebuhraya Pan Borneo berhampiran Kampung Keliangau, Manggatal, di sini, kira-kira jam 2 petang tadi, mangsa lelaki berusia 26 tahun itu dilaporkan mengalami kecederaan parah sebelum disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian.

Mangsa disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian.

Difahamkan, ketika kejadian mangsa dikatakan membawa seorang penumpang meluncur udara menuruni bukit dari kawasan Bukit Kokol, Manggatal dan berjaya mendarat dengan selamat.

Sebaik penumpang diturunkan, mangsa yang belum sempat menanggalkan tali payung luncur udara dibadannya tiba-tiba ditiup angin kuat menyebabkan mangsa terbang sebelum tubuhnya terhempas ke cerun konkrit.

Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Superintendan Kalsom Idris ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan siasatan masih dijalankan.

“Mayat mangsa dibawa ke Jabatan Perubatan Forensik Hospital Queen Elizabeth I (HQE I) untuk tindakan selanjutnya.

“Siasatan masih diteruskan dan kes diklasifikasikan sebagai laporan mati mengejut,” katanya.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|