Armada Tawau johan futsal silaturahim Piala Ketua Armada Sabah

Armada Tawau johan futsal silaturahim Piala Ketua Armada Sabah

Kota Kinabalu: Pasukan Futsal Armada Bahagian Tawau muncul johan Pertandingan Futsal Silaturahim (Tertutup) Piala Ketua Armada Negeri Sabah yang berlangsung di Suria Futsal-Jesselton Point, di sini, semalam.

Pertandingan selama dua hari itu melibatkan 25 pasukan dari seluruh Sabah yang menyaksikan pasukan Tawau membawa balik hadiah wang tunai RM5,000, selain frofi, medal dan hamper.

Rafie (bertopi) bergambar bersama Naib Johan Pertandingan Futsal Silaturahim (Tertutup) Piala Ketua Armada Negeri Sabah.

Naib johan pula dimenangi pasukan Futsal Armada Bahagian Keningau, dengan membawa balik hadiah wang tunai RM3,000, trofi, medal dan hamper.

Sementara itu, tempat ketiga dimenangi pasukan Armada Bahagian Kudat dengan membawa pulang hadiah wang tunai RM2,000, trofi, medal dan hamper.

Rafie (bertopi) bergambar bersama pemenang tempat ketiga Naib Pertandingan Futsal Silaturahim (Tertutup) Piala Ketua Armada Negeri Sabah.

Selain itu, pemenang tempat keempat yang disandang Pasukan Futsal Armada Bahagian Putatan turut menerima hadiah wang tunai RM,1000, trofi, medal dan hamper.

Pasukan Armada Tawau turut membawa pulang gelaran pemain terbaik yang disandang Mohd Nazri Farhan dan penjaga gol terbaik melalui Sarman Hassan, manakala penjaring terbaik dimenangi oleh Mohammad Fazrie Killy dari Armada Bahagian Kudat.

Rafie menyampaikan hadiah kepada pemenang.

Naib Ketua Armada Bersatu Sabah, Rafie Robert mewakili Ketua Armada Negeri, Fairuz Renddan menyempurnakan penutupan pertandingan itu dan menyampaikan hadiah kepada pemenang.

Rafie mengucapkan syabas dan tahniah kepada 25 Armada Bahagian seluruh Sabah yang mengambil bahagian dan memberi sokongan terhadap pertandingan itu.

Katanya, pertandingan itu akan terus diadakan pada masa hadapan demi merapatkan lagi hubungan silaturahim di antara pemimpin dan ahli Armada seluruh Sabah.

“Kehadiran ahli-ahli Armada menunjukkan sikap terpuji yang menyokong kepimpinan negeri dan mempunyai kesatuan yang kuat.

“Armada Sabah perlu bersatu hati dan menjadi tunjang kekuatan parti yang dipimpin oleh Ketua Menteri, Datuk Seri Hajiji Noor selaku Ketua Badan Pimpinan Bersatu Negeri Sabah,” katanya.

Rafie juga mengucapkan terima kasih kepada Pengerusi Biro Sukan Armada Sabah, Arziz Arfizy Rusmani dan Ketua Armada Bahagian Silam, Ar Razee Abd Ham selaku penaja pertandingan itu.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|