STAR kekal sokong Muhyiddin

STAR kekal sokong Muhyiddin

Kota Kinabalu: Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) kekal teguh dengan pendirian menyokong kepemimpinan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Presidennya, Datuk Seri Dr Jeffrey Kitingan, berkata Muhyiddin masih memegang jawatan tertinggi dalam kerajaan itu walaupun menerima tekanan meminta beliau mengundur diri.

“Mengikut perlembagaan, beliau masih Perdana Menteri. Parlimen akan menentukan keabsahannya sebagai Perdana Menteri pada September ini.

“Dalam tempoh ini, semua dakwaan yang mengatakan beliau sebagai pembelot kepada Yang di-Pertuan Agong adalah tidak berasas dan secara jelas mengganggu usaha kita semua, kerajaan dan pembangkang memerangi Covid-19,” katanya dalam kenyataan, di sini, hari ini.

Jeffrey yang juga Timbalan Ketua Menteri Sabah, berkata usaha kerajaan untuk mengekang penularan Covid-19 dijejaskan gangguan politik berterusan, yang memperlekeh usaha untuk melaksanakan Pelan Pemulihan Negara (PPN).

Katanya, lebih menyedihkan, pihak pembangkang tetap berkeras bermain politik ketika persidangan khas Parlimen selama empat hari minggu lalu tanpa menyumbang apa-apa untuk melawan Covid-19.

“Apa yang kita perlukan sekarang ialah komitmen tidak berbelah bahagi kerajaan bagi memastikan Malaysia di laluan yang betul ke arah pemulihan ekonomi tanpa mengabaikan kepentingan rakyat.

“Pembangkang mesti menggunakan akal fikiran yang waras untuk memberi peluang kepada kerajaan melaksanakan pelan berkenaan,” katanya.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|