Pemandu parah, lori pengangkut bertembung tangki minyak

Pemandu parah, lori pengangkut bertembung tangki minyak

Ranau: Seorang lelaki parah selepas dua kenderaan membabitkan lori pengangkut kenderaan dan lori tangki minyak bertembung dalam kejadian di kilometer 31, berhampiran Kampung Tomis Mangi Pangi, hari ini.

Dalam kejadian jam 8.40 pagi itu, pemandu lori berusia 30 tahun terbabit mengalami kecederaan di kepala dan badan selepas terperangkap di dalam kenderaannya.

Difahamkan, orang awam yang berada di lokasi kejadian membantu mengeluarkan mangsa dari dalam kenderaan sebelum ketibaan pasukan bomba.

Jurucakap Pusat Gerakan Operasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sabah berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 8.50 pagi.

Katanya, sepasukan tujuh anggota dan pegawai dikerah ke lokasi kejadian bersama jentera dan van Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (ERMS).

“Sebaik tiba di lokasi kejadian, mangsa sudah dikeluarkan daripada kenderaan oleh orang awam manakala pemandu lori tangki berusia 42 tahun selamat tanpa sebarang kecederaan.

“Pasukan EMRS segera memberi rawatan awal kepada mangsa sebelum dihantar ke Hospital Ranau untuk rawatan selanjutnya,” katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Menurutnya, pasukan bomba turut melakukan tindakan membuka kepada bateri lori berkenaan serta membersihkan kawasan kemalangan dengan menggunakan satu aliran.

Katanya, selepas memastikan tiada lagi kemerbahayaan yang wujud dan ketibaan pasukan polis dilokasi bagi mengawal lalu lintas, operasi ditamatkan pada jam 12.34 tengah hari.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|