Fokus, jangan terlalu yakin: Kurniawan

Fokus, jangan terlalu yakin: Kurniawan

Johor Bahru: Barisan pemain Sabah FC perlu terus komited dan fokus kepada perlawanan seterusnya untuk memastikan momentum persembahan terbaik.

Ketua Jurulatihnya, Kurniawan Dwi Yulianto berkata, kemenangan pertama yang dicatatkan menentang JDT II semalam, hanya sebagai panduan serta langkah menghadapi perlawanan persahabatan seterusnya.

Katanya, pemain tidak seharusnya terlalu yakin sehingga leka kepada perlawanan seterusnya kerana ia akan menganggu persiapan menghadapi baki saingan Liga Super.

Aksi perlawanan persahabatan antara Sabah FC menentang JDT II di Johor Bahru.

“Jangan terlalu yakin..fokus kepada perlawanan persahabatan lain. Tempoh rehat selama dua bulan agak panjang.

“Namun kita yakin akan gunakan perlawanan persahabatan ini untuk mengukur kemampuan pemain disamping menguji keserasian dalam kalangan pemain lama dan baharu,” katanya.

Kurniawan berkata, ada beberapa kesilapan yang dikesan dilakukan pada perlawanan semalam yang perlu diperbaiki.

“Pada separuh masa kedua kita nasihatkan ini hanya perlawanan persahabatan, sepatutnya tidak perlu ada tekanan dalam kalangan mereka. Terus fokus serta bermain dalam situasi yang biasa,” katanya.

Kurniawan berharap agar momentum persembahan ini akan dapat dikekalkan menjelang perlawanan Liga Super menentang PJ City FC, 24 Julai depan sekali gus dapat mencapai keputusan baik kelak.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|