Belum ada keputusan untuk rakan kerjasama: Abdul Rahman

Belum ada keputusan untuk rakan kerjasama: Abdul Rahman

KOTA KINABALU: UMNO Sabah belum membuat keputusan mengenai rakan kerjasama dalam pilihanraya negeri Sabah yang akan datang.

Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Sabah, Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan berkata, dalam sesi retreat (pemukiman) kepimpinan bahagain-bahagian UMNO Sabah bersama barisan kepimpinan tertinggi UMNO Malaysia baru-baru ini, keputusan yang telah dipersetujui bersama ialah untuk UMNO Sabah mengadakan perbincangan awal dengan semua parti di Sabah.

“Tujuannya ialah untuk melihat, menilai dan menimbang parti mana yang boleh dijadikan rakan kerjasama dalam pilihanraya negeri Sabah yang akan datang.

“Setelah perbincangan awal dengan semua parti selesai dan setelah dipertimbangkan dengan mendalam, barulah satu keputusan rasmi akan dibuat,” katanya dalam satu kenyataan medianya, hari ini.

Beliau berkata, buat masa ini, kepimpinan UMNO Sabah masih menjalankan perbincangan awal dengan semua parti.

“Ini bermakna belum ada keputusan rasmi mengenai siapa rakan kerjasama UMNO Sabah dalam pilihanraya negeri yang akan datang.

“Saya berharap ahli, penyokong dan aktivis UMNO Sabah di akar umbi bertenang sehingga ada satu keputusan rasmi mengenai rakan kerjasama UMNO Sabah dibuat dalam masa terdekat ini,” katanya.

Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|