PRU15: Pilih pemimpin dengan bijak – Khairul Firdaus

PRU15: Pilih pemimpin dengan bijak – Khairul Firdaus

Sandakan: Calon Gabungan Rakyat Sabah (GRS) Parlimen Batu Sapi, Khairul Firdaus Akbar Khan meminta rakyat di kawasan ini supaya bijak memilih pemimpin pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15), Sabtu ini.

Katanya, beliau berharap rakyat dapat memberinya peluang di kerusi Parlimen berkenaan dan membiarkan pemimpin bersaing secara sihat untuk membantu mereka.

“Kedua-dua DUN (Dewan Undangan Negeri) di Parlimen Batu Sapi sudah diwakili oleh Parti Warisan (WARISAN).

“Jadi beri peluang kepada orang lain pula yang memang sudah lama membantu dan berjuang untuk rakyat di Batu Sapi, untuk membantu rakyat di peringkat Parlimen.

“Kita bersaing secara sihat untuk majukan rakyat,” katanya pada Majlis Ramah Mesra Bersama Pengundi di Kampung Istimewa Laut, di sini, hari ini.

Menurut Khairul Firdaus, fokus pemimpin adalah untuk memajukan rakyat dan bukan bertelagah sesama sendiri.

“Kita kerja untuk membantu rakyat di peringkat DUN dan di peringkat Parlimen.

“Buat apa gaduh rebut-rebut, kita buat kerja sama-sama, fokus, sebab kita sayang semua rakyat,” katanya.

Dalam pada itu, Khairul Firdaus turut mengingatkan pengundi supaya meneliti dan membuat pilihan tepat bagi memastikan usaha pembangunan berjaya diterjemahkan semaksimumnya.

“Jangan salah pilih pemimpin, nanti kamu sendiri yang sakit, tidak ada perubahan.

“Pilih pemimpin yang mampu bantu rakyat, jangan lihat pertalian saudara atau apa tapi kita lihat keperluan rakyat dan apa yang mesti dilakukan untuk majukan rakyat,” ujar beliau lagi.

Khairul Firduas turut meluangkan masa melawat Pusat Pengundian Awal di Dewan Sukan Mohd Azim, Kem Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) Taman Samudera, Sandakan.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|