Lelaki maut dihempap jentolak

Lelaki maut dihempap jentolak

Tenom: Seorang lelaki berusia 60-an maut selepas dihempap jentolak yang dikendalikannya dalam kejadian di Kampung Tuan, berhampiran Sekolah Kebangsaan (SK) Lagut, di sini, hari ini.

Dalam kejadian jam 10 pagi itu, mangsa yang sedang melakukan kerja-kerja mengangkat tanah dipercayai gagal mengawal jentera berkenaan sebelum terbalik dan menghempap mangsa.

Jurucakap Pusat Gerakan (PGO) JBPM Sabah berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu, jam 10.12 pagi.

Katanya, seramai tujuh pegawai dan anggota bersama jentera dan pacuan empat roda bomba terus dikerah ke lokasi kejadian.

“Sebaik tiba di lokasi, mangsa masih berada di dalam ruang pengendali jentolak berkenaan dan operasi mengeluarkan mangsa terus dijalankan.

“Sebaik berjaya dikeluarkan, mangsa disahkan meninggal dunia oleh pegawai perubatan yang hadir membantu di lokasi kejadian,” katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Menurutnya, mayat mangsa kemudiannya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya.

Katanya, pasukan operasi kemudiannya menjalankan pemeriksaan lanjut bagi memastikan tiada lagi kemerbahayaan lain sebelum operasi ditamatkan pada jam 11.49 pagi.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|