Dani UAJ juara futsal terbuka Piala Ketua Armada Sabah

Dani UAJ juara futsal terbuka Piala Ketua Armada Sabah

Kota Kinabalu: Pasukan Dani UAJ muncul juara Pertandingan Futsal Terbuka Silaturahim Piala Ketua Armada Sabah 2022 yang berlangsung di Arena Futsal Yayasan Sabah (YS), baru-baru ini.

Selain piala pusingan, Dani UAJ turut membawa pulang hadiah wang tunai RM10,000, manakala naib johan yang dimenangi pasukan Vamos Old KK menerima hadiah wang tunai RM5,000.

Pasukan Vamos Old KK, Naib Johan Piala Ketua Armada Sabah.

Tempat ketiga pula disandang pasukan Gold Lion KK sekali gus membawa pulang hadiah wang tunai RM2,500, manakala tempat keempat dimenangi Perdana Libaran dengan membawa pulang hadiah wang tunai RM1,500.

Penjaring terbanyak kejohanan itu pula dimenangi Non Tawat dari Thailand yang mewakili Pasukan Gold Lion A.

Pasukan Gold Lion KK bersama hadiah RM2,500.

Aiman Fikri dari Pasukan Dani UAJ, Negeri Sembilan pula dinobatkan sebagai penjaga gol terbaik, manakala pemain terbaik dimenangi Kisshaen Ananthan dari Pasukan Vamos Old KK.

Kejohanan itu yang disertai sebanyak 64 pasukan dirasmikan Ketua Armada Bersatu Sabah, Fairuz Renddan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pintasan.

Hadiah kepada pemenang disampaikan oleh Setiausaha Armada Sabah, Khazaruddin Kahar dan Naib Ketua Armada Penampang, Fareed Sham.

Pertandingan selama dua hari itu dianjurkan oleh Armada BERSATU Sabah dan Kelab Rekeasi dan Pemotoran Borneo Transtar Sabah, dengan kerjasama Kurakura Azzo Transport and Logistic dan Craze Studio.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|