Sabah boleh menang lawan Melaka jika kekalkan momentum – Bung Moktar

Sabah boleh menang lawan Melaka jika kekalkan momentum – Bung Moktar

Kota Kinabalu: Presiden Persatun Bola Sepak Sabah (SAFA), Datuk Seri Bung Moktar Radin mengingatkan pemain Sabah FC agar terus mengekalkan momentum setelah meraih kemenangan 1- 0 ke atas PJ City di Stadium Likas. selasa lalu.

Katanya, jika momentum itu dikekalkan dan disuntik lagi dengan semangat serta iltizam yang tinggi daripada pemain, tidak mustahil sekali lagi Sabah FC mencipta kejayaan menentang Melaka United dalam perlawanan suku akhir Piala Malaysia di Stadium Likas malam Ahad ini.

“Jika momentum ketika menentang PJ City ini mereka kekalkan dan disuntik lagi dengan semangat juang tinggi tidak mustahil Sabah FC akan mencapai kemenangan dalam perlawanan dengan Melaka United Ahad ini,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Timbalan Ketua Menteri Sabah itu turut hadir menyaksikan perlawanan di antara Sabah FC dan PJ City yang menyaksikan pemain skuad Badak beraksi cemerlang dengan mengutip tiga mata dan seterusnya layak ke suku akhir Piala Malaysia 2021.

Hadir sama menyaksikan perlawanan itu ialah Menteri Pelancongan Kebudayaan dan Alam Sekitar negeri, Datuk Jafry Arifin; Timbalan Presiden SAFA, Datuk Abdul Rahman Zakaria; Ketua Pegawai Ekesktif (CEO) Sabah FC, Khairul Firdaus dan Setiausaha Agung SAFA, Datuk Dr Jelani Hamdan.

Bung Moktar turut berpuas hati dengan persembahan pemain Sabah FC ketika dalam perlawanan itu walaupun terpaksa bermain dalam keadaan padang basah dan berlumpur.

“Saya berharap pasukan Sabah FC akan menggunakan sebaik mungkin peluang bermain di tempat sendiri dan di hadapan penyokong menentang Melaka United pada malam Ahad ini sekali gus mencipta kejayaan untuk melangkah ke perlawanan seterusnya,” katanya.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|