Jom hadir meriahkan KKCC 23

Jom hadir meriahkan KKCC 23

KOTA KINABALU: Meneruskan tradisi menyebarkan keriangan pada musim cuti, orang ramai dijemput hadir bagi memeriahkan lagi sambutan Kota Kinabalu Christmas Celebration 2023 (KKCC 2023) kali ke-18 yang diadakan di Padang Merdeka, bermula 12 hingga 15 Disember ini.

Sambutan kali ini yang bertemakan Krismas: Perpaduan dan Harmoni’ merupakan anjuran bersama Majlis Gereja-Gereja Sabah (MGGS), Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK), manakala Yes 5G sebagai penaja utama adalah terbuka kepada seluruh orang awam, bermula jam 6 petang hingga 10 malam setiap hari.

Acara perasmian sambutan KKCC 2023 telah diadakan pada 12 Disember 2023 (Selasa) dan dihadiri Timbalan Ketua Menteri I merangkap Menteri Pertanian, Perikanan dan Industri Makanan Sabah; Datuk Seri Jeffrey G. Kitingan,Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah; Datuk Al Hambra Tun Juhar,  Presiden Majlis Gereja-gereja Sabah Archbishop Datuk Melter Jiki Tais, Ketua Pengarah Dewan Bandaraya Kota Kinabalu mewakili Mayor Bandaraya Kota Kinabalu, Junainah Abbie, dan Ketua Pegawai Eksekutif YTL Communication Sdn Bhd, Wing K Lee.

Dalam pada itu, selaku penaja utama sambutan Hari Krismas pada kali ini, Yes 5G sekali lagi akan menampilkan hiasan Pokok Krismas Yes setinggi 16 meter untuk menghiasi suasana Padang Merdeka sekali gus menambahkan sentuhan keanggunan pada sambutan kali ini.

Oleh itu, para pengunjung dialu-alukan untuk mengunjungi kiosk Yes yang berada di kawasan karnival untuk mengalami kelajuan Yes 5G dan menikmati keistimewaan promosi Hari Krismas.

Terdapat juga permainan karnival, seperti “Feed the Snowman” dan “Ring in the Reindeer” di mana peserta berpeluang untuk memenangi hadiah-hadiah menarik.

Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|