Perlawanan EX ST Labuan dan Bingkorian Soccer Club bantu Junaidi Tuah

Perlawanan EX ST Labuan dan Bingkorian Soccer Club bantu Junaidi Tuah

Labuan: Pasukan EX ST Labuan dan Bingkorian Soccer Club (BSC) dari Keningau seri 3-3 dalam perlawanan bola sepak persahabatan yang diadakan di Padang Sintetik, Kompleks Sukan Labuan, Sabtu lalu.

Presiden BSC, Datum Ishak Ayub Aman berkata perlawanan itu diadakan untuk mengeratkan hubungan silaturrahim dengan pemain EX ST Labuan.

Ishak (bertopi) bersama pemain BSC Keningau.

Katanya, perlawanan itu juga memberi ruang dan peluang kepada barisan pemain muda BSC menunjukkan kemahiran, kemampuan dan kebolehan masing-masing.

Tambahnya, BSC juga berbesar hati memberikan sumbangan untuk Tabung Junaidi Tuah, bekas pemain Sabah yang memerlukan kewangan bagi menampung kos rawatan beliau.

Pasukan EX ST Labuan (merah putih).

Sementara itu, wakil EX ST Labuan, Azrul Rusli pula berkata perlawanan itu diadakan untuk menemukan semula pemain pasukan itu yang diketuai Dominus dan Azwan sambil mengeratkan persahabatan dengan pasukan pelawat dari Keningau.

Pada perlawanan itu, gol BSC dijaringkan Tobey Emies Barry, Eldriey Jerry Jr dan Eldiey Jay, manakala Nazirul Haysir Awg Damit, Fanday Mohamad dan Zulfikri Jemain menjaringkan gol buat EX ST Labuan.

Ishak (kanan) menyerahkan sumbangan untuk Tabung Junaidi Tuah kepada wakilnya, Azrul Rusli.

Sementara itu, Junaidi Tuah meugucapkan terima kasih kepada Ishak dan pemain BSC Keningau yang memberikan sumbangan kepada beliau.

Penyelaras perlawanan, Dul Alias pula berkata banyak pasukan dari Sabah, Sarawak dan Semenanjung berminat untuk mengadakan perlawanan bola sepak dengan pasukan dari Wilayah Persekutuan Labuan sama ada pasukan remaja, senior mahupun veteran.

Junaidi Tuah (kanan) menerima sumbangan daripada Azrul yang mewakili pasukan BSC Keningau.

“Kami amat mengalu-alukan kunjungan pasukan tersebut sekali gus membantu menjana ekonomi dan merancakkan ekonomi Labuan,” katanya.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|