KUSKOP sedia RM2 juta untuk Tabung Bantuan Kecemasan Koperasi

KUSKOP sedia RM2 juta untuk Tabung Bantuan Kecemasan Koperasi

PUTRAJAYA: Kementerian Pembangunan Usahawan dan Koperasi (KUSKOP) melalui Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM)menyediakan RM2 juta untuk Tabung Bantuan Kecemasan Koperasi yang terjejasakibat bencana alam.

Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Datuk Ewon Benedick menyampaikan replika cek bernilai RM2 juta kepada Ketua Pegawai Eksekutif SKM Rusli Jaafar mewakili Gerakan Koperasi, pada majlis ringkas di KUSKOP, di sini, heri ini.

Ewon berkata, tabung ini adalah untuk membantu koperasi yang terjejas akibat bencana alam termasuk banjir, ribut, kilat, tanah runtuh dan pokok tumbang.

Tabung ini adalah untuk membantu koperasi yang terjejas akibat bencana alamtermasuklah banjir, ribut, kilat, tanah runtuh, pokok tumbang dan bencana alamlain.

“Bantuan kecemasan itu meliputi sebahagian kos pembaikan kerosakan premis/aset/produk koperasi dengan jumlah maksimum RM30 ribu kepadakoperasi yang layak.

“Saya berharap ia dapat membantu membangunkan semula aktivitiekonomi koperasi yang terjejas,” katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Ewon berkata, bantuan itu membuktikan keprihatinan kerajaan terhadap GerakanKoperasi di seluruh negara.

Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|