Tiga tahanan lari akhirnya diberkas semula

Tiga tahanan lari akhirnya diberkas semula

Penampang: Tiga daripada empat tahanan yang melarikan diri dari pusat kuarantin Covid-19 di Institut Latihan Mahkamah Anak Negeri (ILMAN), di sini, berjaya diberkas semula.

Ketiga-tiga tahanan ditahan Lorong Wijaya 1, Taman Wijaya, Menggatal, di sini, pada jam 5.45 petang tadi.

Ketua Polis Daerah Penampang Deputi Superintendan Mohd Haris Ibrahim berkata, tiga tahanan yang ditahan adalah Arripian Abdul, 27, Mohd Diyazmir Razif Rudyaz, 20, Salman Arip, 19 tahun.

Katanya, seorang lagi tahanan yang masih bebas iaitu Mohd Rahman Basir, 24, sedang giat diburu pasukan polis.

“Kejayaan ini adalah hasil kerjasama pasukan Bahagian Siasatan Jenayah (BSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Penampang dan dibantu IPD Kota Kinabalu dan Ketua Polis Balai Manggatal.

“Pihak polis sedang giat memburu seorang lagi tahanan yang masih bebas,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Mohd Haris berkata, orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai suspek yang masih diburu diminta segera menghubungi bilik gerakan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Penampang di talian 088-723961 atau mana-mana balai polis berhampiran.

Terdahulu, dalam kejadian jam 3.30 pagi tadi, keempat-empat tahanan yang disahkan positif Covid-19 melarikan diri dari pusat berkenaan.

Gerakan memburu semua tahanan segera dijalankan pasukan polis yang kemudiannya menemui dua seluar lokap yang ditinggalkan di Kampung Bambangan, Inanam.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|