80 bakat muda sertai Klinik Bakat Bola Tampar Pantai Road to SUKMA Labuan

80 bakat muda sertai Klinik Bakat Bola Tampar Pantai Road to SUKMA Labuan

Labuan: Seramai 80 peserta menyertai Klinik Bakat Bola Tampar Pantai Road to SUKMA yang diadakan di Gelanggang Bola Tampar Pantai (Ramsey Point), Kompleks Sukan Laut Antarabangsa Labuan, Tanjung Purun, baru baru ini.

AJK LAVA bersama jurulatih Klinik Bakat Bola Tampar Pantai Road to SUKMA Wilayah Persekutuan Labuan.

Penyelaras program, Johann Junior, berkata klinik berkenaan dianjurkan Persatuan Bola Tampar Labuan (LAVA) dengan kerjasama LDA Holding Sdn Bhd dan Majlis Sukan Labuan (MSL).

Ahmad Fadly (kiri) mengendalikan Klinik Bakat Bola Tampar Pantai Road to SUKMA Wilayah Persekutuan Labuan.

Katanya, klinik itu dikendalikan Ketua Jurulatih, Ahmad Fadly Abd Rahman yang dibantu tujuh orang jurulatih dalam kalangan guru di Wilayah Persekutuan Labuan.

“LAVA bersemangat dengan kehadiran 80 peserta yang membuktikan mereka berminat dengan sukan bola tampar pantai ini,” katanya.

Peserta Klinik Bola Tampar Pantai Road To SUKMA Wilayah Persekutuan Labuan bergambar bersama pihak penganjur.

Klinik Bakat Bola Tampar Pantai Sesi 1 diadakan pada 10 Oktober manakala Sesi 2 pada 30 Oktober bermula jam 8 pagi hingga 5 petang.

Program itu untuk mencari pelapis baharu, pemain muda untuk program SUKMA Wilayah Persekutuan dan memperkenalkan sukan bola tampar pantai dalam kalangan pelajar yang berumur 13 hingga 18 tahun.

Peserta Klinik Bola Tampar Pantai Road To SUKMA Wilayah Persekutuan Labuan menjalani latihan praktikal.

“Saya yakin lebih ramai anak muda tempatan bakal mewakili pasukan SUKMA Wilayah Persekutuan dalam acara bola tampar pantai pada masa akan datang.

“Terima kasih juga kepada ibu bapa yang memberikan sokongan kepada anak-anak mereka menyertai program itu,” katanya yang juga Timbalan Pengerusi LAVA.

Klinik berkenaan dirasmikan Pegawai Belia dan Sukan, Majlis Sukan Wilayah Persekutuan Labuan, Zulhelmi Amran.

-Deasoka

 © 2021 deasoka.com | All rights reserved.

|